Jak zapobiegać zakwaszeniu organizmu | Dieta odkwaszająca


W sytuacji przewlekłego zakwaszenia konieczny jest zespół oddziaływań naprawczych:

->zmiana diety na zasadową,
->uzupełnienie niedoborów żywieniowych, w tym minerałów i witamin,
->dotlenienie i nawodnienie organizmu,
->prawidłowa detoksykacja,
->poprawa sprawności wątroby, jelit i nerek, w tym eliminacja pasożytów i grzybów.
->eliminacja wszystkich czynników rabujących zasady- wykluczenie: cukru, białej mąki, używek, substancji toksycznych,
->zadbanie o odpowiedni relaks i odpoczynek,
->zmiana na pozytywne negatywnych wzorców myślowych.

W procesie tworzenia równowagi kwasowo- zasadowej priorytetem jest zachowanie odpowiedniego poziomu sodu i potasu. Nasz organizm potrzebuje sodu w ilościach około 2- 4 gram na dobę. Wzrost jego poziomu, połączony z jednoczesnym niedoborem potasu, negatywnie wpływa na przepływ i magazynowanie energii oraz funkcję układu nerwowego i sercowo -naczyniowego. Zaburza także działanie mechanizmu tzw. pompy potasowo- sodowej regulującej ciśnienie krwi, przemianę materii i gospodarkę płynami komórkowymi. Upośledzeniu ulega transport składników pokarmowych do wnętrza komórki komórki, a odprowadzanie toksycznych metabolitów.
Odpowiednie ilości sodu wpływają także na poziom wody w naczyniach i przestrzeniach międzykomórkowych, zapewniając właściwe nawodnienie naszego organizmu. Pamiętać należy o tym, że sód zawarty jest w większości produktów, które spożywamy, więc częste dosalanie jest niezwykłe szkodliwym nawykiem. Używajmy tylko naturalnej, bogatej w jod soli morskie lub himalajskiej.

Przy długotrwałym zakwaszeniu trzeba sięgnąć po proszki zasadowe, sodę oczyszczoną, cytrynian wapnia lub gotowe mieszanki minerałów odkwaszających oraz uzupełnić ich niedobory pierwiastków buforowych w naturalny sposób. Istotne staje się również nasycenie organizmu krzemem.

Jedną z naturalnych metod skutecznego odkwaszania jest sokoterapia i okresowa dieta owocowo- warzywna. Krótkie posty, oparte na sokach, dają energię konieczną do odkwaszenia, jednocześnie alkalizują krew i wspierają naszą wątrobę. Są najdoskonalszym źródłem witamin, przeciwutleniaczy i zasad. Polecam je w każdej chorobie cywilizacyjnej, dla wstępnej detoksykacji i odkwaszenia.

Codzienny sposób żywienia musi w racjonalny sposób dostarczać nam na bieżąco odpowiedniej ilości zasad. Przeważać musi pokarm roślinny, z ogromną ilością surowych warzyw.
Szczególnymi właściwościami odkwaszającymi charakteryzują się jabłka i ocet jabłkowy, cytryny, limonki, pomarańcze, ziemniaki, szpinak, pataty, dynia, kabaczek, ogórki, śliwki, morele, buraki, kiwi, jagody, sałata, brokuł, kalafior, dzika róża, pomidory, śliwki, gruszki, marchew, pietruszka i natka, awokado, szpinak, koperek,winogrona, pokrzywa, zakwas chlebowy i buraczany, kapusta kiszona, banany, kasza jaglana, migdały, fasolka szparagowa i pokrzywa. Należy je uwzględnić w codziennej diecie.

Produkty zbożowe, pomimo swej kwasowości są jednocześnie dostarczycielami zasad i witamin. Na myśli mam tu kasze i pełne ziarna. Niezwykle korzystne są kiełki oraz młode siewki żyta, pszenicy i owsa. Podobnie zalecam   namaczane  orzechy, nasiona, miód i pyłek pszczeli. Pomimo kwasowej natury dostarczają nam odkwaszającego wapnia, żelaza, magnezu, witamin B.

Pierwiastki buforowe
Wapń bierze udział w regulacji ciśnienia krwi. Wraz z magnezem jest kluczowym pierwiastkiem zapewniającym równowagę kwasowo- zasadową. Zachowuje właściwą krzepliwość krwi. Jest również odpowiedzialny za przenoszenie impulsów nerwowych, budową kości i zębów, produkcję enzymów i hormonów, transport składników odżywczych przez błony komórkowe. Wpływa na wytwarzanie śliny i procesy prawidłowego trawienia. Zabezpiecza przed utwardzeniem kwasów żółciowych-łącząc się z nimi tworzy nieszkodliwe związki. Obniża tempo tworzenia się komórek rakowych w jelicie, łagodzi bezsenność i bierze udział w metabolizmie żelaza. Dostarczymy go z sezamem, komosą ryżową,makiem, nasionami słonecznika, fasolą, brokułami, jarmużem, kaszami gruboziarnistymi, orzechami. Unikaj nadmiernej sztucznej suplementacji.

Potas ważny elektrolit, wraz z wapniem przekazuje impulsy nerwowe pomiędzy komórkami ( potas- rozkurcz, wapn- skurcz), usuwa nadmiar płynów, normalizuje ciśnienie krwi i reguluje poziom glukozy. Szczególnie zasobne w potas są: awokado, jabłka, ziemniaki, szpinak, pomidory, banan, morele suszone, pomarańcze, aronia, dzika róża, berberys, czerwona papryka, kiwi, kapusta.

Magnez działa rozkurczowo i obniża ciśnienie krwi. Jest konieczny dla zachowania sprawności układu nerwowego i odpornościowego, metabolizmu wapnia, fosforu, potasu i witaminy C, prawidłowej czynności nerwów i mięśni. Wpływa na pracę serca, pomaga zwalczać depresję, naturalnie uspokaja. Zapobiega chorobom serca i zawałom, uniemożliwia odkładanie się złogów wapniowych w nerkach, woreczku żółciowym, tętnicach. Ma wpływ na procesy energetyczne i spalanie cukru. Reguluje przemianę materii. Znajduje się w większości orzechów, kakao, kaszach, prosie, drożdżach piwnych, brązowym ryżu, otrębach, pestkach dyni, soczewicy, soi, kiełkach i zarodkach pszenicy, warzywach.

Codzienne menu, zachowujące odpowiedni bilans kwasów i zasad to przewaga warzyw i owoców, systematyczne spożywanie naturalnych tłuszczy czyli: oliwa z oliwek, lnu, słonecznika, rzepaku, sezamu, winogron, umiarkowane spożycie ziaren, kasz, orzechów, kiełków, a eliminacja mięsa i nabiału, używek, białego cukru, białej mąki, drożdży, produktów konserwowanych...

Wprowadzamy picie koktajlu z młodych siewek jęczmienia i kiełki, szczególnie lucerny.
Kiełki lucerny to skarbnica wapnia, magnezu, potasu, sodu, manganu, krzemu, cynku, siarki, selenu, witamin A,E, C i B, w tym kwasu foliowego. Jako źródło fitoestrogenów łagodzą objawy menopauzy, osteoporozy i reumatyzmu. Uzupełniają poziom żelaza u wegan, pobudzają apetyt i podnoszą ogólną odporność, na choroby, w tym guzy nowotworowe jelit, trzustki czy wątroby. Dostarczają nam cennej lecytyny, tym samym stymulują pamięć i pomagają w regulacji cholesterolu.O kiełkach w jak dbać o serce i w Cudowna żywność- najzdrowsze produkty...

Zdrowe tłuszcze, w tym kompleksy NNKT, zawarte w ziarnach lnu i orzechach, pomogą twoim komórkom stworzyć silne błony komórkowe i organelle. Ponadto poprzez wiązanie kwasów i toksyn, umożliwią odzyskanie równowagi kwasowo- zasadową i pomogą w regulacji wagi ciała. Naturalne, nierafinowane tłuszcze musimy spożywać codziennie, w ilości minimum 2 łyżki.
To niezbędne substancje odżywcze, zapobiegające miażdżycy, otyłości, alergii, depresji. Podnoszą naszą odporność, dbają o właściwy poziom odnowy skóry, funkcje układu nerwowego i hormonalnego. Regulują perystaltykę jelit i aktywują procesy metaboliczne- przyspieszają spalanie tłuszczu i jego przemianę w energię tzw. proces lipolizy.
Zawarte w nich kwasy:
- tworzą prawidłowe organelle i błony komórkowe,
-zabezpieczają przed przenikaniem toksyn, wirusów i wolnych rodników,
-obniżają poziom trójglicerydów i cholesterolu,
-zapobiegają powstawaniu kamieni żółciowych,
-działają przeciwzapalnie, przeciwzakrzepowo i przeciwbólowo.

Zdrowe tłuszcze są konieczne dla prawidłowego wchłaniania witamin A,E, K, D i wapnia oraz prawidłowego wytwarzania żółci oraz oczyszczania się woreczka żółciowego.


Prawidłowe nawodnienie i żywienie

Woda jest podstawą wszystkich biologicznych, chemicznych i mechanicznych procesów zachodzących w naszym organizmie. Odpowiada za transport tlenu i składników pokarmowych, komunikację miedzy komórkową, elektrolityczną równowagę komórek, jakość oraz płynności krwi i limfy.
Powstające z niej płyny ustrojowe chronią nasze narządy oraz umożliwiają prawidłowy transport składników odżywczych. Nasze ciało, w tym mózg i serce, aż w 80 % utworzone są z wody. Dlatego odwodnienie zaburza funkcję całego organizmu oraz prowadzi do kumulacji toksyn i kwasów w tkankach.
Objawami odwodnienia są np. zaburzenia krążenie, arytmia serca, kamica nerkowa, zawroty głowy, problemy z logicznym myśleniem, sucha skóra.
Najzdrowsza dla nas jest zamrożona i rozmrożona woda źródlana. Zawiera najwięcej tlenu, oczyszcza z toksyn i kwasów. Doskonale uzupełnia płyny wewnątrz tkankowe. Nie bez znaczenia jest jej skład mineralny, który dobieramy zawsze według indywidualnych potrzeb.
Obowiązuje nas zasada uwzględnienia kondycji pacjenta. Zimą należy pić więcej ciepłych herbatek: owocowe, ziołowe, latem więcej wody mineralnej, świeżo wyciskanychsoków owocowych, czy mięty.

Wodę uzdatniamy kryształami górskimi, krzemem lub aktywizujemy przez proces zamrażania i rozmrażania. Podczas odkwaszania pijemy także wodę mineralną z sokiem cytrynowym, herbatę zieloną, białą, owocową i ziołową: brzoza, mięta, bratek, przytulia, liście malin i poziomki, mniszek lekarski, widłak, kocanka, znamiona kukurydzy, pokrzywa, skrzyp, nagietek, krwawnik. Herbatki z tych ziół, w formie delikatnych naparów pomagają usuwać toksyny i odtruwają organizm zapobiegając kumulacji złogów.
Zakwaszony organizm potrzebuje czystej wody minimum 3 litry, ciepłych płynów i łagodnych naparów ziołowych. Zbyt silnie skoncentrowane napoje mogą go nadmiernie obciążać. Tak samo zimne, mogą wychłodzić organizm, którego energia skierowana jest na powrót do równowagi. W trakcie odkwaszania zalecane jest także wykonywanie ciepłych, odkwaszających kąpieli z sodą lub solą 4- 6 łyżek, z octem jabłkowym i krzemem, masaże stóp, piling, nacieranie skóry ręcznikiem, szczotkowanie na sucho,  chodzenie  boso po kamieniach.

Produkty zasadotwórcze
Produkty kwasotwórcze
wysoko zasadotwórcze
(ph 9.0 do 8.1)
wysoko kwasotwórcze
(pH 5.9 do 5.0)
cytryny
arbuzy
pieprz cayenne
suszone daktyle
suszone figi
limonki
mango
morele suszone
melony
papaja
pietruszka
winogrona bezpestkowe
rzeżucha
boćwina
wodorosty morskie
szparagi
endywia
kiwi
winogrona pestkowe słodkie
marakuja
gruszki słodkie
ananas
rodzynki
soki warzywne świeże niesłodzone
sztuczne słodziki
wołowina
sery żółte
gazowane słodkie napoje
biała mąka
jagnięcina
wątróbka
ciastka z białej mąki
wieprzowina
cukier
piwo
cukier brązowy
drób (kurczęta)
sarnina
czekolada
kawa
budyń
dżemy
herbata czarna
galaretki
likier alkoholowy
makaron mączny
sól
makaron z semoliny
drób (indyki)
chleb pszenny
ryż biały
średnio zasadotwórcze
(pH 8.0 do 7.1)
średnio kwasotwórcze
(pH 6.9 do 6.0)
jabłka słodkie
morele
kiełki lucerny
awokado
banany (dojrzałe)
jagody
pomidory słodkie
marchew
seler
porzeczki
daktyle świeże
figi świeże
czosnek
agrest
winogrona mało słodkie
grejfruty
zioła (swieże, zielone)
sałata
nektarynki
brzoskwinie słodkie
gruszki mało słodkie
groszek zielony słodki swieży
dynia
szpinak
jabłka kwaśne
pędy bambusa
fasola szparagowa zielona świeża
buraki
brokuły
kapusta
winogrona kwaśne
jarmuż
kalarepa
sałata lodowa
pomarańcze
pasternak
brzoskwinie mniej słodkie
maliny
truskawki
kabaczki
kukurydza słodka świeża
rzepa
ziemniaki w mundurkach
ocet winny
ryby
soki owocowe z cukrem
kiełbasy i wędliny
chleb żytni
płatki zbożowe
płatki kukurydziane
owoce morza
wino
jogurt słodzony
banany zielone
gryka
sery pleśniowe
jajka gotowane na twardo
ketchup
majonez
szynka
makaron pełnoziarnisty
orzeszki ziemne
ziemniaki gotowane
popcorn solony
ryż basmati
ryż brązowy
sos sojowy
słabo zasadotwórcze
(do pH 7.0)
słabo kwasotwórcze
(do pH 7.0)
migdały
karczochy
brukselka
zielona herbata
wiśnie
orzech kokosowy świeży
ogórki
bakłażany
miód świeży
por
grzyby
oliwki świeże
cebula
chleb esseński
chrzan
sól morska
przyprawy
zółtko gotowane na miękko
mleko kozie surowe
oliwa
kalafior
rabarbar
soja ziarno suche
sezam nasiona
mleczko sojowe
kiełki zbóż
mleczko sojowe
tofu
pomidory mało słodkie
otręby
orzechy nerkowca
chleb Graham
żurawiny
fruktoza
miód pasteryzowany
soczewica
mleko krowie homogenizowane
musztarda
orzeszki pistacjowe
krakersy
kakao
nasiona słonecznika
nasiona dyni
orzechy włoskie
borówki
masło słone
fasola ziarno suche
mleko kozie homogenizowane
oliwki konserwowe
śliwki
chleb razowy pełnoziarnisty
suszone śliwki
Produkty neutralne (pH 7.0)
masło świeże niesolone
śmietana
margaryna
mleko krowie świeże
oleje roślinne (oprócz oliwy)
serwatka
ryż naturalny

                                                         





Jak zapobiegać zakwaszeniu organizmu | Dieta odkwaszająca Jak zapobiegać zakwaszeniu organizmu | Dieta odkwaszająca Reviewed by Sięgnij do Natury on 09:01 Rating: 5

1 komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...