Odżywcze ziarna konopi siewnej


Kochani moi. Jako  surowa weganka stale poszukuję doskonałych źródeł białka roślinnego, żelaza  oraz tłuszczy nienasyconych.
W ten oto sposób odkryłam i wprowadziłam do codziennej diety ziarno konopi.



Zawiera ono aż 10 aminokwasów, w tym wszystkie egzogenne
 ( zewnątrzpochodne) i doskonałe wręcz proporcje omega 3 do omega 6, a jak wiemy nadmiar omega 6, dość powszechny w codziennej diecie, inicjuje stany zapalne i stymuluje rozwój nowotworów, udarów oraz zawałów. 


Konopia ma również magnez, żelazo, cynk i  fosfor, tym samym wzmacnia naszą immunologię, poprawia ogólny obraz krwi, a co za tym idzie zwiększa odporność na schorzenia sercowo- naczyniowe oraz infekcje.

Jednocześnie zawiera sporo przeciwutleniającej witaminy E oraz witaminy z grupy B. Zadba  więc o nasze stawy,  paznokcie, włosy, skórę i układ nerwowy.

Zmielone ziarno, to  także  świetne źródło błonnika oraz witamin B. Obniża cholesterol, reguluje poziom cukru  we krwi i przemiany metaboliczne.
Zapobiega także  kumulacji toksyn, a te jak wiemy sprzyjają nowotworom.


Regularne spożywanie konopi poprawi również naszą koncentrację uwagi i odporność na stres. Zawarty w niej magnez  i fosfor jednocześnie wpływają na gospodarkę wapniową i wraz z selenem  oraz cynkiem zapobiegają schorzeniom kostno -stawowym, w tym reumatoidalnym.  Mogą  także znacząco zminimalizować  towarzyszące im dolegliwości bólowe. 
Mają również udział w prewencji chorób zwyrodnieniowych, starczych oraz autoimmunologicznych demencja, RDS, SM...
Kwasy omega 3 (  kwas  alfa linolenowy ALA) i witamina E  lekko rozrzedzają krew, poprawiając przepływ naczyniowy, tym samym  sprzyjają lepszemu  dotlenieniu i ukrwieniu.




Pomagają spalać inne tłuszcze i utrzymywać równowagę kwasowo- zasadową ( wraz z obecnymi tu zasadami: potas, magnez, wapń), a jak wiemy zakwaszenie znacząco  sprzyja otyłości oraz nowotworom.


Skoro ziarno konopi jest po soi najlepszym  roślinnym źródłem białek 25 % i jednocześnie przeciwdziała objawom niedoborowym  w zakresie minerałów oraz omega 3(80% ).
Jest jednak inaczej, z obawy przed  hodowlą marihuany i mylenia gatunków konopi siewnej z indyjską  oraz działania  ziaren z palonymi liśćmi. 


Ziarno  konopi  siewnej nie zawiera substancji narkotycznych, a wręcz przeciwnie -wzmacnia jasność umysłu i absolutnie nie uzależnia. Nie wyhodujemy z nich  również tzw. marihuany, czyli konopi indyjskiej.

Skład ziaren :
cynk 6 mg
magnez 390 mg
wapń  130 mg
fosfor 1100 mg
 witamina E  1,8 mg
żelazo 13 mg



Jak stosować ziarno


Ziarna można dodawać do sałatek, chleba oraz dosypywać w zmielonej formie do zup.
 Ja dosypuję  proszek konopny  również do kawy zbożowej. 
Gotuję także wywar i robię mleczko konopne.
Można dodać kakao, mleczko owsiane lub ryżowe.


 Ziarno można chrupać w naturalnej formie, jak orzeszki. 
U mnie na targu kilogram nasion kosztuje tylko  8 zł i starcza na co najmniej miesiąc- są bardzo lekkie.



                                                                                                            Smacznego kochani.




.
Odżywcze ziarna konopi siewnej Odżywcze ziarna konopi siewnej Reviewed by Sięgnij do Natury on 07:01 Rating: 5

Brak komentarzy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...