Źródła żelaza na diecie roślinnej | Leczenie anemii +Filmik


Jakie są najlepsze naturalne źródła żelaza? Jak naturalnie wyleczyć anemię? Na te i inne pytania dotyczące anemii oraz niedoborów żelaza znajdziecie w dzisiejszym  filmiku.

Na wstępie zachęcam was serdecznie do obejrzenia mojego filmiku :)


Żelazo jest  konieczne  dla produkcji hemoglobiny, enzymów i syntezy DNA. Wpływa na poziom energii, odporność i  dotlenienie- zapewnia transport tlenu do komórek.  Niezbędne dla prawidłowego trawienia, budowy skóry, włosów, paznokci.

Potrzebne do pracy wątrobie i ochronie przed wolnymi rodnikami.

 Przy niedoborze  występuje spadek hemoglobiny, zmęczenie, niedosłuch, zaburzenia rozwojowe, bóle kości, zaburzenia pracy wątroby, spadek odporności, bóle w klatce piersiowej duszność, arytmia serca, zawroty głowy. 

W stanach anemicznych uzupełniamy żelazo pijąc pokrzywę, jedząc  buraczki,  szpinak, pokrzywę, melasę, suszone śliwki, morele ... Dla prawidłowego przyswajania żelaza organizm potrzebuje także witamin B12, B6, C, E  miedzi, cynku, fosforu, kwasu foliowego. Najwięcej żelaza zawierają  buraczki, natka pietruszki, rośliny strączkowe, pyłek pszczeli, pokrzywa, brukselka, kasze, orzechy, sezam, pestki dyni, amarantus.


Wchłanianie  żelaza zwiększa witamina C  a zmniejszają rabarbar, kawa, herbata, alkohol, fityniany w ziarnach i roślinach strączkowych.

  Jakie produkty zawierają najwięcej żelaza? Źródła żelaza na diecie roślinnej.



Źródła żelaza na diecie roślinnej | Leczenie anemii +Filmik Źródła żelaza na diecie roślinnej | Leczenie anemii +Filmik Reviewed by Sięgnij do Natury on 12:48 Rating: 5

Brak komentarzy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...